1/21/2009

PaN



Bir kitabın başında ve sonunda yürüyene;

Ağır ağır kapat kapılarını uyur gibi yap Ben gidiyor gibiyim..

Uzunca bir zamandır yüzümde koku biriktiriyorum.
Çatlayan her dilimime karanfil kokuları, biraz ökse otu damarlarıma. Çetin bir kış sonrası iyice sertleşmiş tenimde böğürtlen katmanları. Küflü acılar yetiştirdiğim kıyılardan kulaklarıma uzanan oyuklar….


“Saçlarıma çalınan kara Tuttu gölgemi… Durdu hayat.”

Yeşil balonlara fısıldadım sırrımı,nefesim dağlardan süzülürken Sana yaslandı dilimin ucu
Bak burası öte yan
Sahipsiz, kölesiz, soysuz,
Burada kan aşağılardan
Söz aşağılardan akar
Suçunu yüklenmeye hazır
Bir akrep sürüsü bekler kapında
Sazlıklarda aklını yitiren Pan Oradan oraya koşuşur
Ritmi bozuk kuşlar çarpar bacaklarına
Her şeyden daha önemli ve anlık olan ihanetin,
Paslı küvetlerde gümüşlenir tekrar
Terine katılmış ur tahammül olur dudağında
beni öldürdüğünü unutursun
Ben hatırlarım…

sen hiç gelmedin bu yana….
Hiç karşılaşmadık biz henüz.
Hiç soyunmadık yan yana…

3 yorum:

göknur dedi ki...

Bir boşluk, bile değildi
Ayrılınca adını aşk koyacağımız şey...
Ötede;
Daha hiç karşılaşmadan,
Hiç soyunmadan yanyana
Hiçbiri olmadan, gelmişse
Tüm yakıcılığıyla
Terime katılmış ur tahallmül olurken dudağımda
'Beni' öldürdüğünü unuttu...
Anımsıyor musun, Narcisus lanetiydin...
Ve bilirim aslında
Aşkta zafer olmadığını
Ama,
Şimdi, kırık cam parçaları ten
Sensiz herşey dağılıyorken ağzımda

Unknown dedi ki...

Sevgili Göknur,

nefis bir yorumdu. tekrar tekrar okudum.

Narcisus un laneti dağılırken ıslak kaldırımlara
butun serçe süreleri arşınlandı bu diyarlardan.
müzik sustu..
şimdi sazlıklarda fısıldayan sağ omuzumdaki yalnızlığın sesi..

göknur dedi ki...

Sevgili Ashenica,
Bu samimi yanıtın için teşekkür ederim...
Pan, ilk okuduğum metin blogundaki ve son zamanlarda yaşadığım bir şeyi çağrıştırdı ki bu raslantısallık çok rahatlattı deyim yerindeyse beni:)
Ama şimdi tekrar okuyunca bu raslantısallığı kendim yaratmışım hissinden kaçamadım ve açıkçası senin etkilendiğin kadar beğenmedim yorumumu hatta seninkinin yanında biraz absürd buldum denebilir, neyse öğreniyorum bende yazmağı:)
Güzel, farklı ve ilginç çarpıcı bir blog olmuş...
Ellerinize sağlık...